Επειδή η ψυχή διακρίνεται σε τρεις δυνάμεις κι αποτελείται από τρία μέρη, το λογιστικό, το θυμικό και το επιθυμητικό, και είναι άρρωστη και στα τρία, ο Χριστός, θέλοντας να τη θεραπεύσει, άρχισε εύλογα τη θεραπεία από το τελευταίο, την επιθυμία. Υλικό που εξάπτει το θυμικό είναι η επιθυμία που δεν ικανοποιείται, κι ο μετεωρισμός της διάνοιας προέρχεται από το ότι και τα δύο αυτά νοσούν. Και δεν μπορεί ποτέ να θεραπευτεί ούτε το θυμικό, αν δε θεραπευτεί πρωτύτερα η επιθυμία, ούτε το λογιστικό, αν δε θεραπευτούν προηγουμένως τα άλλα δύο. Πρώτο κακό γέννημα του επιθυμητικού, αν εξετάσεις, θα βρεις πως... Διαβάστε τη συνέχεια

Πατερικά

Να μην έχουμε ποτέ θάρρος στον εαυτό μας
Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης

Το να μην έχεις θάρρος στον εαυτό σου, αγαπητέ μου αδελφέ, είναι τόσο αναγκαίο στον αόρατο πόλεμο, που χωρίς αυτό να είσαι βέβαιος ότι όχι μόνο δεν θα μπορέσεις να πετύχεις τη νίκη που επιθυμείς, αλλά ούτε καν να αντισταθείς […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Τι σημαίνει να έχεις, ή να στερείσαι, τη θεία χάρη
Αββάς Ισαάκ ο Σύρος

Όταν αυξηθεί η χάρη του Θεού στον άνθρωπο, τότε από τον πόθο της αρετής καταφρονεί το θάνατο, και βρίσκει πολλούς λόγους, στην ψυχή του, για να υποφέρει τις θλίψεις. Και όσα θεωρούνται βλαβερά για το σώμα, και επέρχονται ξαφνικά στην […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Η κατά Θεόν εργασία
Από τη Φιλοκαλία

Για να μιλήσουμε σύμφωνα με τη θεία διδασκαλία, εμείς που είμαστε θεοδίδακτοι –αφού περιφέρουμε τον καινό νόμο γραμμένο μυστικά στις καρδιές μας (Ιερ. 38:33· Εβρ. 8:10) λαμπρότερο από πυρσό και οδηγούμαστε από αγαθό και ευθύτατο Πνεύμα ως παιδιά και κληρονόμοι […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Να ευγνωμονούμε το Θεό για τις θλίψεις
Αββάς Ισαάκ ο Σύρος

Δεν είναι δυνατό, όταν βαδίζουμε στο δρόμο του Θεού, να μη μας συναντήσουν δυσάρεστα πράγματα και καταστάσεις, και το σώμα μας να μην ταλαιπωρείται με αρρώστιες και κόπους, και να μένει ανενόχλητο, αν βέβαια αγαπήσουμε τη ζωή της αρετής. Ο […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Ο άγιος Παχώμιος και η μετάνοια του αρνητή μοναχού
Από τον Ευεργετινό

Ήταν κάποιος αδελφός από τους πολύ ονομαστούς που ασκήτευε μόνος του. Αυτός, όταν άκουσε για τον τρόπο ζωής του αγίου Παχωμίου, πήγε και τον παρακάλεσε να τον δεχτεί στο κοινόβιο. Αφού λοιπόν έγινε δεκτός και πέρασαν λίγες μέρες, άρχισε να […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Από πού γεννιέται η βλασφημία και πώς θεραπεύεται
Άγιος Αναστάσιος Σιναΐτης

Πού οφείλεται το ότι η ψυχή του ανθρώπου λέει πολλές φορές μέσα της κάποιους λογισμούς και λόγους αισχρούς και ακάθαρτους και βρωμερούς, χωρίς να το θέλει και χωρίς να έχει πρόθεση; Συχνά μάλιστα λέει και κάποια λόγια άθεα και βλάσφημα […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Για μας έπαθε ο απαθής Δεσπότης
Όσιος Εφραίμ ο Σύρος

Ας φοβηθούμε, αδελφοί, έχοντας πάντοτε μπροστά στα μάτια μας τα πάθη του Σωτήρα. Ας μελετούμε πάντοτε τα παθήματά του· διότι για μας έπαθε ο απαθής Δεσπότης· για μας σταυρώθηκε ο μόνος αναμάρτητος. Τι θα ανταποδώσουμε εμείς γι’ αυτά, αδελφοί; Ας […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Η μελέτη των θείων Γραφών
'Αγιος Ισαάκ ο Σύρος

 Ό,τι διαβάζεις στις θείες Γραφές, πρόσεξε να διακρίνεις το σκοπό των λόγων, για να εμβαθύνεις και να καταλάβεις καλά το βάθος των αγίων νοημάτων. Αυτοί που οδηγούνται από τη θεία χάρη, για να φωτισθούν στη ζωή τους, πάντοτε αισθάνονται κάτι […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Ορθόδοξη πίστη και ζωή στο email σας. Λάβετε πρώτοι όλες τις τελευταίες αναρτήσεις της Κοινωνίας Ορθοδοξίας:
Έχετε εγγραφεί επιτυχώς στο newsletter! Θα λάβετε email επιβεβαίωσης σε λίγα λεπτά. Παρακαλούμε, ακολουθήστε τον σύνδεσμο μέσα του για να επιβεβαιώσετε την εγγραφή. Εάν το email δεν εμφανιστεί στο γραμματοκιβώτιό σας, παρακαλούμε ελέγξτε τον φάκελο του spam.
Έχετε εγγραφεί επιτυχώς στο newsletter!
Λυπούμαστε, υπήρξε ένα σφάλμα. Παρακαλούμε, ελέγξτε το email σας.