Οι ασθένειες που μας βρίσκουν είναι συνήθως καρπός των αμαρτιών μας. Αυτό το συμπέρασμα βγαίνει από τον λόγο που είπε ο Χριστός στον παράλυτο της Βηθεσδά, αφού τον θεράπευσε: «Πρόσεξε· έγινες υγιής, μην αμαρτάνεις πλέον». Από αυτό μαθαίνουμε ότι το νόσημά του ο παράλυτος το απέκτησε από τις αμαρτίες του. Την ίδια σημασία έχει ο λόγος του Κυρίου και στον άλλο παράλυτο της Καπερναούμ: «Έχε θάρρος, παιδί μου, σου συγχωρούνται οι αμαρτίες σου». Ο Κύριος, επειδή γνώριζε καλά ότι η ασθένεια του σώματος ήταν συνέπεια της ασθένειας της ψυχής, δηλαδή της αμαρτίας, θεράπευσε πρώτα την ψυχή του παραλύτου, δίδοντας την... Διαβάστε τη συνέχεια

Ιερομόναχος Γρηγόριος

Ο γάμος ως κοινωνία αγάπης

 Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσίν Του. Μετά τη δημιουργία του Αδάμ ο Θεός είπε: «Δεν είναι καλό να μένη ο άνθρωπος μόνος· ας κάνουμε σ’ αυτόν βοηθό όμοιο με αυτόν» (Ου καλόν είναι τον άνθρωπον […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Όχι  “δικό μου” ή “δικό σου” μέσα στον γάμο

 Μέσα στον γάμο πρέπει να υπάρχη κοινωνία και αλληλομετάδοση των υλικών και πνευματικών αγαθών. Ό,τι ανήκει στον άνδρα προσφέρεται με αγάπη στην γυναίκα. Ό,τι ανήκει στην γυναίκα προσφέρεται με αγάπη στον άνδρα. Όταν στον γάμο αρχίζει να ακούγεται ο λόγος […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Το μυστήριο της αγάπης μέσα στον γάμο

Το θεμέλιο πάνω στο οποίο οικοδομείται ο γάμος είναι η αγάπη. Χάριν της αγάπης αρνούμαστε το εγώ μας, μέσα στο οποίο περιέχεται, κατά κάποιον τρόπο, και η πατρική μας οικογένεια. Είναι ένα κομμάτι του εαυτού μας αγαπητό, με το οποίο […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Η θεία Κοινωνία ετοιμασία αιωνιότητος

 Η ψυχή που φεύγει από τον κόσμο αυτό έχει ανάγκη από κάποιο εφόδιο που θα την συνοδεύση στο μακρινό ταξίδι της και θα αποτελέση το εισιτήριο για τον Παράδεισο. Το εφόδιο αυτό είναι η θεία Κοινωνία. Αυτή μας εισάγει στην […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Η αμαρτία αιτία των ασθενειών

Όταν ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και τον άνθρωπο, τα έκαμε όλα «καλά λίαν» (Γέν. 1:31). Από πού λοιπόν προέρχονται οι ασθένειες και οι σωματικές αναπηρίες; Ποια είναι η αιτία που ο άνθρωπος πολύ συχνά είναι άρρωστος; Ο Μέγας Βασίλειος […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Η παραβολή του πλουσίου και του Λαζάρου

Μετά τον θάνατο του ανθρώπου και μέχρι την ημέρα της τελικής Κρίσεως υπάρχει μια χρονική περίοδος κατά την οποία οι ψυχές προγεύονται τα αγαθά της ουρανίου Βασιλείας ή τα δεινά του οριστικού χωρισμού από την αγάπη του Θεού. Η παραβολή […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Η ωφέλεια από τη μνήμη του θανάτου

Κάποιος επιπόλαια σκεπτόμενος θα έλεγε ότι η μνήμη του θανάτου ταιριάζει στους μοναχούς και όχι στους λαϊκούς. Και είναι βέβαια γεγονός ότι η μελέτη του θανάτου είναι απαραίτητη εργασία του μοναχού που έχει νεκρωθή για τον κόσμο. Όμως η ωφέλεια […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Ο θάνατος και η αντιμετώπισή του

Η Αγία Γραφή μας διδάσκει ότι «ο Θεός θάνατον ουκ εποίησεν, ουδέ τέρπεται επ’ απωλεία ζώντων, έκτισε γαρ εις το είναι τα πάντα» (Σοφ. Σολ. 1:13-14). Δηλαδή: Ο Θεός δεν δημιούργησε τον θάνατο, ούτε ευχαριστιέται με την απώλεια των ανθρώπων. […]

Διαβάστε τη συνέχεια
Ορθόδοξη πίστη και ζωή στο email σας. Λάβετε πρώτοι όλες τις τελευταίες αναρτήσεις της Κοινωνίας Ορθοδοξίας:
Έχετε εγγραφεί επιτυχώς στο newsletter! Θα λάβετε email επιβεβαίωσης σε λίγα λεπτά. Παρακαλούμε, ακολουθήστε τον σύνδεσμο μέσα του για να επιβεβαιώσετε την εγγραφή. Εάν το email δεν εμφανιστεί στο γραμματοκιβώτιό σας, παρακαλούμε ελέγξτε τον φάκελο του spam.
Έχετε εγγραφεί επιτυχώς στο newsletter!
Λυπούμαστε, υπήρξε ένα σφάλμα. Παρακαλούμε, ελέγξτε το email σας.